Jeśli zajmujesz się remontami i zastanawiasz się nad wprowadzeniem swojego biznesu do sieci, to dobrze trafiłeś. Z naszego artykułu dowiesz się, czym jest pozycjonowanie SEO oraz jakie są korzyści z jego wdrożenia dla Twojej firmy. Przedstawimy Ci główne zalety i omówimy pojęcie, jakim jest SEO. Zapraszamy do lektury i poszerzenia swojej wiedzy!
Co to jest SEO? Definicja
Nie wiesz, co to jest SEO? Jest to skrót od angielskiego terminu Search Engine Optimization. Składa się na nie działania, które poprawiają widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. Proces ten ma na celu optymalizację strony w stosunku do wyszukiwarek internetowych. SEO to tylko pewien element pozycjonowania. Działania te dzielą się na operacje on site i off-site. Pierwszy obejmuje aktywność na stronie internetowej. W jej ramach analizuje się i poprawia metadane, nagłówki czy strukturę witryny i nawigację. Poza tym weryfikowane są techniczne aspekty. Sprawdzana jest szybkość działania strony WWW, przekierowania lub wyświetlanie się na urządzeniach mobilnych.
Off site to z kolei działania budujące bazę linków, a więc link building. Składa się na nie analiza linkowania czy media społecznościowe. Równie ważny jest User Experience, a więc UX. Analizie poddawane są czynniki, które przyczyniają się do odbioru Twojego serwisu przez internautów. Dlatego zwróć uwagę na:
filtrowanie usług,
wyszukiwarkę na witrynie,
linkowanie wewnętrzne.
Poza tym istotne są aspekty techniczne, a więc dostęp do danych stron lub zasobów przez crawlującego robota, bieżąca i zoptymalizowana sitemapa czy optymalizacja ustawień serwera. W tym celu najlepiej skorzystać z usług agencji SEO.
Widoczność w Google a SEO
Około 85% ruchu na witrynach generują wyszukiwarki. W Polsce wygrywa Google. Dlatego zadbaj o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania i swoją branżę. W ten sposób zyskasz nowych klientów. Pomogą Ci w tym frazy kluczowe i pozycjonowanie. Na co wpływa większy ruch na serwisie? Przekłada się on na konwersję.
Przyciągnij na stronę WWW klientów z okolicy – lokalne SEO
Pozycjonowanie stron może być również lokalne. Wyszukiwarka Google podpowiada internautom wyniki oparte na ich geolokalizacji, a więc lokalizacji GPS. Wystarczy wpisać „targi mody”, a na bazie Twojej lokalizacji wyszukiwarka podsunie Ci najbliższe lokale w okolicy. Co więcej, większość odpowiedzi na pytania wpisywanych do wyszukiwarki jest indywidualna. Pozycjonowanie stron internetowych lokalne jest tańsze niż globalne. Jest też skuteczniejsze.
Dotrzyj do danej grupy odbiorców z SEO
Pozycjonowanie SEO umożliwi Ci dotarcie do klientów zainteresowanych branżą remontów. W przeciwieństwie do reklamy zewnętrznej czy billboardów możesz dotrzeć do osób, które są rzeczywiście zainteresowane Twoją ofertą. W tym celu tworzy się przykłady person oraz pytania i odpowiedzi dla użytkowników będących potencjalnymi klientami. Dzięki działaniom SEO nie potrzebujesz się martwić, że część budżetu dociera do osób, które są zainteresowane Twoją ofertą.
Większa liczba linków a wizerunek eksperta w zakresie remontów
Content marketing to publikacja wartościowych materiałów w sieci. Dzięki nim możesz się szybko stać ekspertem w dziedzinie remontów. Nierzadko wiąże się to z większą liczbą linków, które prowadzą do Twojej witryny. Zainteresowani internauci będą polecać Twoje artykuły. Będą udostępniać posty na Facebooku. Naturalne i mocne linki są ważne dla robotów Google. W ten sposób zwiększysz widoczność swojego biznesu w Internecie.